waldorf.lap.hu

Tartalom:

Waldorf pedagógia

A Waldorf-pedagógia teljes mértékben tekintetbe veszi az életkori sajátosságokat és az adott korhoz tartozó fejlődési törvényszerűségeket. A testi, lelki és szellemi adottságok fejlesztésére egyformán hangsúlyt fektet az egységes művészeti, gyakorlati és intellektuális képzés útján.
Wikipédia: Waldorf-pedagógiaSzéleskörű leírás a Waldorf pedagógiáról20 kérdés és válasz a Waldorf-iskolárólNevelési irányzatokGyermekközpontú-e az iskola?Iskolai kerettanterv kivonatok évfolyamok / tantárgyak szerint
Angol nyelvű oldalak
The Online Waldorf LibraryEz is tanár - Tapasztalatok alternatív iskolákról

Waldorf módszer lényege

A Waldorf-módszer három fő szakaszt különböztet meg a gyermekek fejlődésében. A gyermek korai éveiben a praktikus, gyakorlati tevékenységekre és a kreatív játékot támogató környezet biztosítására fókuszál. Az általános iskolában a hangsúly a tanulók művészi kifejezőképességének és szociális képességének fejlesztésére tolódik. A középiskolában a kritikai gondolkodásra és az idealizmus elősegítésére koncentrálnak. A módszer hangsúlyozza a fantázia szerepét a tanulásban, és nagy fontosságot tulajdonít a szellemi, gyakorlati és művészeti elemek integrálásának. (Forrás: Wikipédia)
Az alternatív iskolák kialakulásaTanítás és tanulás a Waldorf iskolábanA reformpedagógia fejlődésének második szakaszaAz emberarcú kapitalizmusÚj iskolák Magyarországon a XX. század első felében (tipp)Flow élmény az énekórán: a többségi és a Waldorf-iskolák összehasonlító elemzése (PDF)Alternatív oktatásOtthonoktatás
Meghatározás:

A Waldorf típusú alternatív pedagógiai irányzat lényege, hogy a gyermekek életkori sajátosságai határozzák meg a tanítási módszert és a tananyagot. Ennek célja, hogy a gyermekeket koruknak megfelelően, testi és szellemi fejlődésüket elősegítve oktassa.

Startlap kiemelt témák

OktatásÁllásStartlap

Partner oldalak

Közelben.hu – Iskolák, képzésekFN - Oktatás hírekHotdog